ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΣΚΕΨΕΙΣ… ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ… ΣΚΕΨΕΙΣ… ΔΙΔΑΓΜΑ… ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ
…… ΣΕΠ …………………… ΚΕΙΜΕΝΟ …………………… ΣΕΠ ……
«Δεν έχεις ανάγκη να σε
αγαπούν, όχι εις βάρος του εαυτού σου! Η μόνη σχέση που είναι πραγματικά
σημαντική και κρίσιμη στη ζωή, είναι η σχέση με τον εαυτό. Είναι ανταποδοτικό
να βρεις κάποιον που σ’ αρέσει, αλλά είναι ουσιώδες να σου αρέσει ο εαυτός
σου. Είναι τονωτικό να αντιληφθείς ότι κάποιος είναι μια καλή και τίμια
ανθρώπινη ύπαρξη, αλλά είναι απαραίτητο να θεωρείς αποδεκτό τον εαυτό σου.
Είναι μεγάλη χαρά να ανακαλύψεις ανθρώπους που τους αξίζει σεβασμός, θαυμασμός
και αγάπη, αλλά ζωτικό να πιστεύεις ότι ο εαυτός σου αξίζει όλα αυτά τα
πράγματα.
Γιατί δεν μπορείς να ζήσεις σε κάποιον
άλλο. Δεν μπορείς να βρεις τον εαυτό σου μέσα σε κάποιον άλλο. Απ’ όλους τους
ανθρώπους που θα γνωρίσεις στη ζωή, εσύ είσαι μόνος που δεν θα φύγεις ούτε θα
χαθείς. Στα προβλήματα της ζωής σου είσαι η μόνη λύση.»
Τζο Κούντερτ «Advice From a Failure» (1965)
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ:
•
Ποιες απόψεις εκφράζει ο συγγραφέας στο παραπάνω κείμενο;
•
Συμφωνείς ή όχι με αυτές;
• «...εις βάρος...»: Βρες συγκεκριμένα παραδείγματα, που ταιριάζουν με το νόημα αυτής της φράσης.
• «...σεβασμός, θαυμασμός και αγάπη...»: Ποιο απ' τα τρία είναι για σένα ποιο σημαντικό;
• «...εις βάρος...»: Βρες συγκεκριμένα παραδείγματα, που ταιριάζουν με το νόημα αυτής της φράσης.
• «...σεβασμός, θαυμασμός και αγάπη...»: Ποιο απ' τα τρία είναι για σένα ποιο σημαντικό;
•
«…Στα προβλήματα της ζωής σου είσαι η
μόνη λύση»: Γιατί;
• «Δεν... όχι... αλλά... αλλά... αλλά... δεν... Δεν... δεν... ούτε...»: Ο συγγραφέας αρχίζει με άρνηση και χρησιμοποιεί πολλές αρνητικές και αντιθετικές λέξεις, που τις αντιπαραβάλλει με καταφατικές προτάσεις, για να δώσει έμφαση στα λόγια του. Τι άλλο πετυχαίνει με αυτές;
• Βρες δύο περιόδους, όπου έχουμε μόνο κατάφαση, και εξήγησε τη λειτουργία τους στο κείμενο, αναφέροντας τι είδους συναισθήματα σου προκαλούν.
• Εαυτός - Αγάπη - Άλλοι: Πώς ορίζει τη σχέση μας με τους άλλους και ποιες είναι οι δυο ομάδες λέξεων (κυρίως επίθετα) που χρησιμοποιεί για να την αξιολογήσει και να τη συγκρίνει με τη σχέση μας με τον εαυτό μας;
• Γιατί, κατά τη γνώμη σου, ο συγγραφέας γράφει σε β΄ πρόσωπο και μάλιστα ενικό;
• «Δεν... όχι... αλλά... αλλά... αλλά... δεν... Δεν... δεν... ούτε...»: Ο συγγραφέας αρχίζει με άρνηση και χρησιμοποιεί πολλές αρνητικές και αντιθετικές λέξεις, που τις αντιπαραβάλλει με καταφατικές προτάσεις, για να δώσει έμφαση στα λόγια του. Τι άλλο πετυχαίνει με αυτές;
• Βρες δύο περιόδους, όπου έχουμε μόνο κατάφαση, και εξήγησε τη λειτουργία τους στο κείμενο, αναφέροντας τι είδους συναισθήματα σου προκαλούν.
• Εαυτός - Αγάπη - Άλλοι: Πώς ορίζει τη σχέση μας με τους άλλους και ποιες είναι οι δυο ομάδες λέξεων (κυρίως επίθετα) που χρησιμοποιεί για να την αξιολογήσει και να τη συγκρίνει με τη σχέση μας με τον εαυτό μας;
• Γιατί, κατά τη γνώμη σου, ο συγγραφέας γράφει σε β΄ πρόσωπο και μάλιστα ενικό;
•
Ποια συμβουλή-κανόνα ζωής, δίνει ο Τζο Κούντερτ; Διατύπωσέ την επιγραμματικά,
χρησιμοποιώντας β΄ενικό πρόσωπο και ρήμα σε προτρεπτική προστακτική.
• Πόσο χρήσιμη νομίζεις πως θα είναι για σένα η συμβουλή του Τζο Κούντερτ, αν θελήσεις να την εφαρμόσεις στην προσωπική σου ζωή;
• Φαντάσου πως ένας φίλος/μία φίλη σου έχει ένα πρόβλημα και θέλεις να τον/την βοηθήσεις. Πιστεύεις πως θα τον βοηθούσε να του δώσεις να διαβάσει το παραπάνω κείμενο;
• Γράψε στο σπίτι σου κι εσύ ένα δικό σου κείμενο σε β΄ενικό πρόσωπο με μια δική σου συμβουλή, που θα την απευθύνεις στο φίλο/στη φίλη σου που αντιμετωπίζει κάποιο μεγάλο πρόβλημα (π.χ. ερωτική απογοήτευση). Μπορείς, ακόμα, να το φωτοτυπήσεις και να το μοιράσεις στους συμμαθητές και στις συμμαθήτριές σου στο επόμενο μάθημα.
Με την ευχή να μπορούμε να είμαστε ικανοί συμπαραστάτες των άλλων, ~ Μυρσίνη Βουνάτσου ~
• Πόσο χρήσιμη νομίζεις πως θα είναι για σένα η συμβουλή του Τζο Κούντερτ, αν θελήσεις να την εφαρμόσεις στην προσωπική σου ζωή;
• Φαντάσου πως ένας φίλος/μία φίλη σου έχει ένα πρόβλημα και θέλεις να τον/την βοηθήσεις. Πιστεύεις πως θα τον βοηθούσε να του δώσεις να διαβάσει το παραπάνω κείμενο;
• Γράψε στο σπίτι σου κι εσύ ένα δικό σου κείμενο σε β΄ενικό πρόσωπο με μια δική σου συμβουλή, που θα την απευθύνεις στο φίλο/στη φίλη σου που αντιμετωπίζει κάποιο μεγάλο πρόβλημα (π.χ. ερωτική απογοήτευση). Μπορείς, ακόμα, να το φωτοτυπήσεις και να το μοιράσεις στους συμμαθητές και στις συμμαθήτριές σου στο επόμενο μάθημα.
Με την ευχή να μπορούμε να είμαστε ικανοί συμπαραστάτες των άλλων, ~ Μυρσίνη Βουνάτσου ~
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου