Σάββατο, 13 Απριλίου 2013

ΔΕΙΓΜΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΟΣ - ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄

Έξι δείγματα διαγωνίσματος στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, για μαθητές/μαθήτριες Α΄ Γυμνασίου. Άλλα τρία σε άλλες αναρτήσεις μας.
                            
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
                                                                   
- Δίνεται φωτοτυπημένο κείμενο (ολόκληρο ή απόσπασμα ενός μεγάλου κειμένου ή σπανιότερα δύο μικρά κείμενα) και τέσσερις ερωτήσεις, οι οποίες μπορούν να περιέχουν δύο υποερωτήματα α και β.  
- Στη φωτοτυπία σημειώνετε μόνο το όνομά σας και την παραδίνετε στο τέλος μαζί με την κόλλα σας. Οι απαντήσεις στην κόλλα αναφοράς. Μπορείτε να ζητήσετε και δεύτερη κόλλα, αν γεμίσετε την 1η. Καλό είναι να χρησιμοποιήσετε την 4η σελίδα της κόλλας σας ως πρόχειρο, αφού γράψετε τη λ. "ΠΡΟΧΕΙΡΟ". Πάρετε μαζί σας μολύβι με σβήστρα, μικρό χάρακα, 2 μπλε στυλό με παχιά μύτη και ένα μαύρο στυλό για τους πλαγιότιτλους και τα πιο σημαντικά σημεία.   
- Κάθε ερώτηση είναι ισοδύναμη με τις άλλες και βαθμολογείται με 5 μονάδες (4ερωτ. επί 5μον=20. Τα υποερωτήματα α και β από 2,5 μονάδες.). Αν παραλείψετε να απαντήσετε σε μία ερώτηση, αυτόματα χάνετε 5 μονάδες. Προσοχή! 4 μονάδες από το είκοσι είναι για την ορθογραφία και την εικόνα του γραπτού (γράμματα, περιθώρια, πλαγιότιτλοι, πίνακες, σχέδια κ.ά.). Γράψετε με επιμέλεια, για να μη χαθούν οι 4 μονάδες. Αν έχετε ταλέντο στη ζωγραφική, μπορείτε να ζωγραφίσετε κάτι σχετικό με τις ερωτήσεις.  
- Κάνετε παραπομπές σε χωρία του κειμένου, για να είναι πλήρως αιτιολογημένες οι απαντήσεις σας. Βάζετε σε εισαγωγικά τα χωρία από το κείμενο και αναφέρετε σε ποια σελίδα ή σε ποιο στίχο βρίσκονται. 
- Προσοχή! Μην καταδεχτείτε να αντιγράψετε. Ο βαθμός μας δίνει χαρά, μόνο όταν είναι καρπός τίμιου αγώνα. Άλλωστε, σύμφωνα με διάταγμα του Υπουργείου Παιδείας, μειώνεται η διαγωγή σε όποιου συλληφθεί να αντιγράφει σε κάποιο μάθημα ή αν βρεθεί πάνω του "σκονάκι" που περιέχει απαντήσεις σχετικές με τα θέματα.  
- Εφαρμόσετε πιστά τις οδηγίες του καθηγητή σας και... "Καλή Τύχη"!  

ΓΡΑΠΤΕΣ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΜΑЇΟΥ - ΙΟΥΝΙΟΥ 2013
ΤΑΞΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΜΑΘΗΜΑ: ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
*********************************************************************************
Α. ΚΕΙΜΕΝΟ: Ψαραύτη Λίτσας “ Ο Κ ω ν σ τ α ν τ ή ς ” (σελ. 165 - 166)
deco_leftO Κωνσταντήςdeco_right
     «O Κωνσταντής» ανήκει στα διηγήματα του βιβλίου Η εκδίκηση των μανιταριών (1999). Στη συλλογή αυτή η Λίτσα Ψαραύτη πραγματεύεται με ευαισθησία θέματα ιστορικής μνήμης, κοινωνικού ενδιαφέροντος και οικολογικού περιεχομένου. Η αγωνία για το μέλλον των σημερινών παιδιών και η κοινωνική ευαισθητοποίηση είναι τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά του έργου της. Στο διήγημα, ο ομώνυμος ήρωας, ένα Αλβανάκι που αγωνίζεται για το ψωμί του στα φανάρια των δρόμων, βρίσκει στοργή και αγάπη στο πρόσωπο μιας μοναχικής γυναίκας.
 
    Μόλις το φανάρι γινόταν πράσινο και τ’ αυτοκίνητα χιμούσαν, το παιδί έτρεχε στον κάθετο δρόμο. Πλησίαζε το τζάμι του οδηγού με την πραμάτεια στα χέρια του, χαρτομάντιλα, σαπούνια, στιλό, η κυρία Δέσποινα δεν μπορούσε να διακρίνει τι πουλούσε το παιδί, η απόσταση από τη διασταύρωση των φαναριών ως το ισόγειο διαμέρισμά της ήταν αρκετή. Μερικοί οδηγοί άνοιγαν το παράθυρο και του ’διναν το κατιτί τους κι αμέσως έκλειναν το τζάμι βιαστικά για να γλιτώσουν από την ενοχλητική παρουσία του αγοριού παρά για ν’ αποφύγουν τη σιγανή βροχή που έπεφτε από το πρωί.
     Το παιδί κοιτούσε λαίμαργα τις σακούλες των σούπερ μάρκετ στα πίσω καθίσματα, τα κουτιά με τα παιχνίδια, τα κόκκινα βελουδένια αβγά, τα σοκολατένια λαγουδάκια κι αυτό το βλέμμα προξενούσε αμηχανία και δυσαρέσκεια στους οδηγούς.
     Μεγάλο Σάββατο, κρύο και βροχερό, κι η κυρία Δέσποινα ξεχνούσε τη μοναξιά της κοιτώντας την κίνηση του δρόμου. Το αγόρι ήταν καινούριο στην πιάτσα των φαναριών, ως χθες ζητιάνευαν τσιγγάνες με μωρά στην αγκαλιά. Ξανθούλικο και λιγνό, φορούσε μπλουζάκι καλοκαιρινό, Αλβανάκι θα ήταν σίγουρα, κοντά στα δώδεκα.
     Βράδιασε, άναψαν τα φώτα, το κρύο κι η βροχή δυνάμωσαν, αραίωσε κι η κίνηση στους δρόμους. Το αγόρι μάζεψε την πραμάτεια του και πήρε την οδό Αγίου Δημητρίου. Όταν έφτασε στον αριθμό 12 χώθηκε στην είσοδο της πολυκατοικίας για να προφυλαχτεί από τη δυνατή βροχή.
     Η κυρία Δέσποινα άνοιξε την πόρτα του ισογείου και είδε το αγόρι να κάθεται στα σκαλιά — μετρούσε την είσπραξη της μέρας, πενηντάρικα και λίγα κατοστάρικα. Η καρδιά της λαχτάρησε. Το παιδί ήταν ίδιος ο Αντωνάκης, ο εγγονός της. Είχε τα ίδια ξανθά μαλλιά, τα ίδια καταγάλανα μάτια, μόνο το πρόσωπό του ήταν αδύνατο και κακοπαθημένο, του Αντωνάκη δεν του έλειπε τίποτα εκεί πέρα στην πλούσια Βαλτιμόρη που ζούσε με τους γονείς του.
     — Έλα μέσα να ζεσταθείς…, του είπε η γυναίκα.
     Το παιδί την κοίταξε καχύποπτα και ψυχρά, ποιος ξέρει τι είχαν δει τα μάτια του ολημερίς στο δρόμο και πόσα είχε διδαχτεί από τη «φιλανθρωπία» των ανθρώπων. Θες όμως το καλοσυνάτο πρόσωπο της κυρίας Δέσποινας, η μυρωδιά της μαγειρίτσας, αλλά κυρίως η ζεστασιά που έβγαινε από το διαμέρισμα παραμέρισαν τους φόβους και τους δισταγμούς του.
     — Πώς σε λένε; το ρώτησε.
     — Κώτσο, δηλαδή Κωνσταντή…
     — Κι από πού είσαι, Κωνσταντή;
     — Από την Αλβανία, από το Μπεράτι…
     — Κι οι γονείς σου;
     — Τους μάζεψαν την περασμένη βδομάδα οι κλούβες της Αστυνομίας και τους έστειλαν πίσω στην Αλβανία.
     — Κι εσύ πού μένεις τώρα;
     — Όπου να ’ναι… Στις οικοδομές, στα παγκάκια του Ηλεκτρικού…
     — Πεινάς;
     — Έφαγα ένα κουλούρι το πρωί αλλά τώρα πεινάω…
     — Πήγαινε στο μπάνιο να πλυθείς, θα σου φέρω ρούχα ν' αλλάξεις κι ύστερα θα σου βάλω να φας…
     Άνοιξε η κυρία Δέσποινα την ντουλάπα και βρήκε εσώρουχα, μια αθλητική φόρμα, παπούτσια. O Αντωνάκης σε κάθε ταξίδι άφηνε στο σπίτι της γιαγιάς όσα ρούχα δε χωρούσαν στις βαλίτσες του. Ύστερα, η γυναίκα έφερε στο τραπέζι ψωμί, χαλβά, ελιές, ταραμοσαλάτα, φρούτα.
     O Κωνσταντής, αφού πλύθηκε, ντύθηκε, κάθισε στο τραπέζι και δεν άφησε ούτε ψίχουλο. Χορτασμένος και ζεσταμένος βολεύτηκε στον καναπέ, μπροστά στην ανοιχτή τηλεόραση. Νανουρισμένος από τη μουσική έγειρε στα μαξιλάρια και τον πήρε ο ύπνος. Σε λίγο χτύπησε η καμπάνα της εκκλησίας. Η κυρία Δέσποινα πήρε τη λαμπάδα της κι έκλεισε πίσω της την πόρτα σιγανά για να μην ξυπνήσει τον Κωνσταντή. Η βροχή είχε σταματήσει, το φεγγάρι, ασημένιο, κυνηγιόταν με τα σύννεφα στον ουρανό.
     — Χριστός Ανέστη…, έψαλε ο παπάς κι η κυρία Δέσποινα για πρώτη φορά δεν κάθισε ως το τέλος της λειτουργίας. Βιαζόταν να γυρίσει σπίτι της, να τσουγκρίσει τα κόκκινα αυγά με τον Κωνσταντή, να φάνε μαζί τη μαγειρίτσα…
Λίτσα Ψαραύτη, Η εκδίκηση των μανιταριών, Εκδόσεις “ Άγκυρα” 
(Το κείμενο από το σχολικό βιβλίο)

   Β. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ:  
      1. Σε ποιο χρόνο διαλέγει η συγγραφέας να τοποθετήσει την ιστορία της και γιατί;    
      2. Ποια προβλήματα αντιμετώπιζε ο Κωνσταντής; Αναφέρετέ τα ονομαστικά ένα-ένα σε μια στήλη.
   3. Κρίνετε τον Κωνσταντή, με βάση τον τρόπο που προσπαθούσε να αντιμετωπίσει τα προβλήματά του.
   4. Ποιες ομοιότητες και ποιες διαφορές διακρίνετε στη ζωή της κυρίας Δέσποινας και του Κωνσταντή;   
    5. Για ποιους λόγους η κυρία Δέσποινα άνοιξε το σπίτι και την καρδιά της σ’ ένα ξένο παιδί, το  δωδεκάχρονο Κωνσταντή. Τι την έκανε να τον εμπιστευτεί τόσο, ώστε να τον αφήσει μόνο στο σπίτι της και να πάει στην εκκλησία; Εσείς τι θα κάνατε, αν βρισκόσασταν στη θέση της; 
  6. Ποιες πληροφορίες δίνει ο Κωνσταντής για τον εαυτό του στην κυρία Δέσποινα; Απαριθμήστε τις.
    7. Τι πετυχαίνει η συγγραφέας με το διάλογο; Γιατί οι ερωταποκρίσεις είναι σύντομες;
  8. Χαρακτηρίσετε την κυρία Δέσποινα από τα λόγια και τη συμπεριφορά της, αιτιολογώντας τον κάθε χαρακτηρισμό με παραπομπές στο κείμενο.
    9. Περιγράψετε την εικόνα της πρώτης παραγράφου. Τι είδους είναι η εικόνα και τι θέλει να δείξει με αυτήν η συγγραφέας;
  10. Βρείτε άλλες εικόνες, αναφέρετε το είδος τους και το ρόλο που παίζουν στο διήγημα.  
  11. Βρείτε επίθετα και μετοχές που χαρακτηρίζουν τον Κωσταντή.
  12. Βρείτε λέξεις ή φράσεις που περιέχουν τα συναισθήματα του μικρού Κωνσταντή και γράψετε πλάι σε καθεμιά το συναίσθημα, π.χ. “καχύποπτα”: καχυποψία, διστακτικότητα, επιφυλακτικότητα, φόβος.
  13. Η φράση “Χριστός Ανέστη” μήπως, εκτός από την κυριολεκτική της σημασία, έχει και μεταφορική; Ποια είναι αυτή;
 14. Το κείμενο της Λίτσας Ψαραύτη είναι ένα κοινωνικό διήγημα. Ποια κοινωνικά προβλήματα θίγει και ποιο απ’ αυτά θεωρείς πιο σημαντικό και επίκαιρο;  
  15. Ποια είναι η γνώμη σου και τι προτείνεις για την αντιμετώπιση αυτών των κοινωνικών προβλημάτων;
      
Γ. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΟΣ:
    1. Να γραφεί το νόημα του διηγήματος σε 10 σειρές περίπου και σε γ΄ πρόσωπο.
                                                                       
    2. Ποια προβλήματα αντιμετώπιζε ο Κωνσταντής; Αναφέρετέ τα ονομαστικά ένα-ένα σε μία στήλη κι έπειτα κρίνετε τον Κωνσταντή, με βάση τον τρόπο που προσπαθούσε να τα αντιμετωπίσει.
                                                                             
    3. Για ποιους λόγους η κυρία Δέσποινα άνοιξε το σπίτι και την καρδιά της σ’ ένα ξένο παιδί, το δωδεκάχρονο Κωνσταντή; Χαρακτηρίστε την από τα λόγια και τη συμπεριφορά της, αιτιολογώντας κάθε χαρακτηρισμό.
                                                                                        
    4. Περιγράψετε την εικόνα της πρώτης παραγράφου και γράψετε τι θέλει να δείξει με αυτήν η συγγραφέας.
                                                                                                                                                                             
    • Σημείωση: Να απαντήσετε (πάνω στην κόλλα που σας έχει δοθεί) σε όλα τα ερωτήματα, με προσοχή, επιμέλεια και καλά γράμματα. Διάρκεια εξέτασης: 2 ώρες.
                                                                                                   
******************************************************************************************
                                                                                                             
Α. ΚΕΙΜΕΝΟ: Κύπρου Χρυσάνθη “17 του Νοέμβρη 1973” (σελ. 86 - 87)
Β. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:
    1. Να γραφεί το νόημα του ποιήματος σε 10 σειρές περίπου.
                                                                                                                     
    2. Ποια ευχή εκφράζει ο ποιητής στην τελευταία στροφή του ποιήματος και πώς σχετίζεται αυτή με τη θυσία των φοιτητών;
                                                    
    3. “Για τον αγώνα και τη λευτεριά” / “για την πολύπαθη πατρίδα”! (στίχ. 20-21). Να αναλυθούν οι παραπάνω στίχοι.
                  
    4. Τι σχήμα λόγου υπάρχει σε καθένα από τα παρακάτω χωρία (ονομαστικά):
        “στην πλατιά λεωφόρο με τα γυμνά δέντρα” (στίχ. 1-2): …………………………………….……………………..
        στάζει τ’ αγιάζι μέσα μας” (στίχ. 8): ………………………………………………………………………………….
        “τυραγνοπατημένη πόλη” (στίχ. 9): ……………………………………………………………………………………
        “πεθαίνει η νύχτα η φονική” (στίχ. 14): ……………………………………………………………………………….
        “να ξεχυθεί ποτάμι ξέφρενο η πνοή” (στίχ. 28-29): ………………………………………………………………….
    
        • Σημείωση: Να απαντήσετε (πάνω στην κόλλα που σας έχει δοθεί) σε όλα τα ερωτήματα, με προσοχή, επιμέλεια και καλά γράμματα.
 
******************************************************************************************************
 
Α. ΚΕΙΜΕΝΟ: Βλαχογιάννη Γιάννη “ Η Έ ξ ο δ ο ” (σελ. 74 - 75)
Β. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:
    1. Σε ποιο ιστορικό γεγονός και ποια πρόσωπα αναφέρεται το διήγημα και ποιες πληροφορίες μάς δίνει γι’ αυτά;
      
    2. Να περιγράψετε τη συναισθηματική κατάσταση της μάνας, αιτιολογώντας την απάντησή σας.
                      
    3. Να αναλύσετε νοηματικά τη φράση της πείνας το θεριό είναι ανίκητο.
                                       
    4. Τι σχήμα λόγου υπάρχει σε καθένα από τα παρακάτω αποσπάσματα (ονομαστικά):
        “της αρρώστιας η οργή… θέρισαν κάθε δικό της, γύρω της”: ……………………………………………..   
        “Έρημη η χήρα, έρημη με την Ανθή την κόρη της”: …………………………………………………………
        “Τη φύλαγε σαν άγιο λείψανο, τόσον καιρό”: ………………………………………………………………..
        “κι εκεί που πλάκωσε το κύμα το τρανό”: …………………………………………………………………….
        “Τότε ξύπνησε της θυγατέρας ο καημός μες στην καρδιά της”: ……………………………………………   
                         
        • Σημείωση: Να απαντήσετε (πάνω στην κόλλα που σας έχει δοθεί) σε όλα τα ερωτήματα, με προσοχή, επιμέλεια και καλά γράμματα.

Α. ΚΕΙΜΕΝΟ: Ίταλο Καλβίνο Μανιτάρια στην πόλη ” (σελ. 12 - 14)
Β. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:
    1. Να γράψετε περιληπτικά το νόημα (σε 10 σειρές περίπου) και σε γ΄ πρόσωπο.
 
    2α. Ποια είναι τα πρόσωπα του κειμένου; (ονομαστικά)
            
    2β. Σε ποιο πρόσωπο γίνεται η αφήγηση και τι πετυχαίνει ο συγγραφέας με την εναλλαγή διαλόγου και αφήγησης;
                  
    3. Να αντιγράψετε τα παρακάτω χωρία (αποσπάσματα από το κείμενο) και να γράψετε ονομαστικά τι σχήμα λόγου υπάρχει στο καθένα:
        α. “…πινακίδες, σηματοδότες, βιτρίνες, φωτεινές επιγραφές, αφίσες…”: ………………………………………
       β. “…στα πόδια των δέντρων, ξεπρόβαλλαν…”: …….…………………………………………………………….
       γ. “…εκείνα τα γυαλιά του που ξεψάχνιζαν την άσφαλτο των δρόμων…”: ………………….………………….
       δ. “…και ανέπνευσε τη μυρωδιά της βρεγμένης σκόνης…”: ……………………………………………………..
       ε. “…Για μια στιγμή σχεδόν κοκάλωσε από οργή…”: ……………………….……………………………………..
                                                                                            
    4. Να περιγράψετε τα συναισθήματα του Μαρκοβάλντο. Από ποιες φάσεις περνάει η διάθεση του ήρωα; Αιτιολογήσετε την απάντησή σας.                          

      Σημείωση: Να απαντήσετε σε όλα τα ερωτήματα στην κόλλα σας. Διάρκεια εξέτασης: 2 ώρες.   
*******************************************************************************
    Α. ΚΕΙΜΕΝΟ: Διδώς Σωτηρίου “Ταξίδι χωρίς επιστροφή” (σελ. 136 - 138)                       
    Β. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:
         1. Να γράψετε περιληπτικά το νόημα (σε 10 σειρές περίπου).   
       2. Χωρίσετε το κείμενο σε ενότητες και γράψετε ένα λακωνικό τίτλο σε καθεμιά.                                                
      3α. Ποιος είναι ο αφηγητής και σε ποιο πρόσωπο γίνεται η αφήγηση; Αναφέρετε ένα χωρίο - απόσπασμα από το κείμενο, ως παράδειγμα.                   
      3β. Να αντιγράψετε τα παρακάτω χωρία (αποσπάσματα) και να γράψετε ονομαστικά τι σχήμα λόγου υπάρχει στο καθένα:
٠“η θεία μου έμεινε εκεί στη θέση της, απολιθωμένη, άβουλη, νεκρή”: ……………..…
٠“μπήκε φως, αέρας και ήλιος μέσα στη μικρή ψυχή μου που πνιγότανε”: …….……………  
٠ “καθώς αγκομαχούσε το τρενάκι του Μπουτζά”: ………………….…
٠ “Γιατί να καίγονται πάλι τα σπίτια τους και τα σπαρτά τους και οι ελπίδες τους;”: ……………  
٠ “…και τα σταχτιά σύννεφα στην καρδιά”: ……………………….…….    
       4. “Μέσα μου πάλευε… και γιατί;”: Ποια αντιφατικά συναισθήματα πλημμυρίζουν την ψυχή της ηρωίδας και τι είδους χαρακτήρα αποκαλύπτουν; 
      Σημείωση: Να απαντήσετε σε όλα τα ερωτήματα στην κόλλα σας. Διάρκεια εξέτασης: 2 ώρες.   
                                            
*****************************************************************

       Α. ΚΕΙΜΕΝΟ: Μυριβήλη Στράτη  “Η λιτανεία” (σελ. 57 - 60)
                          
       Β. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:
             1. Να γραφεί περιληπτικά το νόημα σε 10 σειρές περίπου (σε γ΄ πρόσωπο).
             2. Απαντήσετε ονομαστικά στα παρακάτω ερωτήματα:
                              
                 Πρόβλημα: ………………………………………………………………………….
                         
                 Αιτία του: ……………………………………………………………………………

                 Τρόπος λύσης: ………………………………………………………………………
                                                                         
                 Πότε; …………………………………………………………………………………

                 Πού; ………………………………………………………………………………….

                 Πρόσωπα: ……………………………………………………………………………
                  …………………………………………………………………………………………
                  …………………………………………………………………………………………

                 Τελετουργικές εκδηλώσεις:
                   α) …………………………………………  
                   β) …………………………………………
                   γ) …………………………………………  
                   δ) …………………………………………
                   ε) …………………………………………
                  στ) ………………………………………..

             3. Ποια συναισθήματα κατέχουν την ψυχή ανδρών και γυναικών και πώς τα εκφράζουν;                                                                                                                                                                                                                                                                        
        4. Αναλύσετε τη σύνθετη παρομοίωση που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας, για να δώσει παραστατικά την εικόνα της λιτανείας. Τι θέλει να πετύχει να δείξει με αυτήν ο Μυριβήλης;
 *
                Απαντήσετε ονομαστικά στα παρακάτω ερωτήματα:
                •Πρόβλημα: Λειψυδρία ---  συνέπεια: μεγάλη ξηρασία.
   
                Αιτία του: Αμαρτίες ανθρώπων (θεολογική ερμηνεία).

                Τρόπος λύσης: λιτανεία (= θρησκευτική πομπή, με σκοπό την ικεσία προς το Θεό).
  
                Πότε;  Μια Κυριακή του Νοέμβρη, λίγο μετά τη Μικρασιατική καταστροφή του 1922.

                Πού;  Στον ελιώνα, στην περιοχή “Ομαλά”, έξω από το χωριό Μουριά της Λέσβου.

              Πρόσωπα: Κάτοικοι χωριού Μουριάς (Συκαμιάς) Λέσβου: οι δύο παπάδες, παλικάρια με εικονίσματα και λάβαρα, αγόρια με εξαπτέρυγα και φανάρια, άνδρες και γυναίκες, παιδιά, γέροι και γριές, όλοι αγρότες και ψαράδες από τη Σκάλα Συκαμιάς, ικέτες που δέονται στο Θεό να στείλει τη βροχή.
       
               Τελετουργικές εκδηλώσεις:
                 α) Θρησκευτική πομπή (λιτανεία).  
                 β) Αγιασμός και ραντισμός ελαιώνων.  
                 γ) Δέηση για βροχή από τους παπάδες.
                            δ) Ικεσίες – παρακλήσεις – προσευχές χριστιανών.
                 ε) Γονυκλισίες, εκδηλώσεις ταπείνωσης, σταυροκοπήματα.
                στ) Θυμιάματα.  
                                                                                                               "ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ"
                Διαβάστε επίσης σε άλλες αναρτήσεις μας ερωτήσεις για:
                1. Νίκου Καζαντζάκη "Η Νέα Παιδαγωγική" (5-4-2013).
                2. Παραμύθι "Το πιο γλυκό ψωμί" (6-4-2013). 
                3. Άντον Τσέχοφ "Ο Βάνκας" (14-4-2013).
                4. Δημοτικά τραγούδια (Μάης 2013).


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου